في الزمن ده بقى فيه حاجة غريبة بتحصل..ناس شايفة إن الصراحة معناها تقول أي حاجة تيجي على بالك مهما كانت جارحة، وناس تانية شايفة إن جبر الخاطر معناه تقول أي
في رحلة الإنسان مع الحياة، يظل العقل أحد أعظم النعم التي وهبها الله له؛ فهو أداة التمييز بين الحق والباطل، والصواب والخطأ. لكن المأساة تبدأ حين يفقد العقل وظيفته الأساسية،
في رحلة الحياة، يختلط أحيانًا مفهوم المثابرة بفكرة الاستنزاف، فنظن أننا نسير على الطريق الصحيح بينما نحن في الحقيقة نستهلك أنفسنا دون أن نتقدم خطوة واحدة. لكن الحقيقة أن هناك
في ناس كتير حوالينا شكلهم طبيعي جدًا… بيضحكوا، بيهزروا، وبيعيشوا يومهم عادي. بس الحقيقة؟ جواهم معركة محدش شايفها. ممكن تبقى واحدة بتضحك طول الوقت… لكن أول ما ترجع بيتها، بتعيط