مع بداية عام جديد، الناس بتستقبل الأيام بالأمنيات، لكن القليل بس اللي بيفهم إن التفاؤل مش إحساس عابر… التفاؤل اختيار واعي. مش لأن الدنيا سهلة، ولا لأن الوجع اختفى، لكن
في وقت تتسارع فيه الأحداث وتزداد فيه التحديات، يبقى التفاؤل هو النور الذي يبدّد ظلام اليأس، ويمنح الإنسان القدرة على الاستمرار رغم الصعوبات. فالتفاؤل ليس مجرد شعور عابر، بل قوة