وتيجى عليا بكل قسوة وتقوم ظالمنى وتحوش عنى بسمه من غير مناسبه وتعملى حفله و تعتبرنى بظلم كمان حبايبى واهى تبقالى قفله واهو تعتبرنى بقسى كمان ياقلبى على محبوبى مع ان ده ماهوش اسلوبى فى كل فرحى ولا هوه طبعى ولا يمت لثوبى. ولفيهوش ملامحى ولا هوش مخبى ولا حتى مخفى ومشيلنى ذنبى ومش انا اللى بقسى ولا هوش ده قلبى اللى يقسى على حبايبى عشان حرام وعشان تصدق انك بتقسى لحاد النهارده وكمان لبكره وكل الأعوام وغلبت كل عذاب الايام بعذاب لسه موردش باى كتاب. قوم اوام و اسال بنفسك الالام الناس اوام والكل هيقولك حرام ياقاسى واهو كلهم اهلى وناسى والكل بيقاسى ولا هتلاقى ولا واحد منهم كذاب وعشان كده بقا من حقى اقولك والله مهما كان اللى يظلك. هيجى يوم ربك يذلك وما تلاقى ولاحد سايبك غير ميكون محاسبك ويدفعوك فاتورة الحساب ولافيش تار يتساب. مانا اصلى عارفهم بجد وده طبعهم من وقت مكنت شباب وجربت احساسهم ده جد كده فى الحب يوم ما انكويت من اعز احباب لما جيت عليا انت والزمان ياحب اللى فكرتك بجد وبقيت تشد. وتتمعنن فى تعذيبى كمان بدام حبك ماهوش نصيبى. وعشان مكنتش فى يوم حبببى ولا ارتاحت لكش وكتمت انفاسى بجد زى اى وحش عشان افضل اقاسى لاقصى حد. ولا امنعكش ولا ابقى ند ولا تشوفشى منى نظرة عند عشان مبقاش اصد ولا ينطقش لسانى ولا كلمة جد وتفضحك وتعريك للى مايعرفوش بلاويك ولااقول بحبك ياقلب قاسى ياللى بترفض يكونلك شريك. يسعدك ويهنيك ولا انت ناسى عملت ايه بقلوب حباببك اللى انت جيت عليهم وافتريت وبعت فيهم واشتريت. مانت ياحب ياما حطمتها وبراحتك اوى واعتديت. وخربت عليهم كل بيت. ولا عادتش تنفع معاهم كلمة ياريت. وفضلت تلعب بيهم وماحد نفسك ولا قدر يلومك ع الكره ده وعشت لنفسك ونكرت غيرك وما حد حاسبك. وعشان كده تسمحلى اقولك كتر خيرك ياحب وفوق لنفسك. وارجع لربك وتوب وارحم لو ان حبه القلوب مش كل مره هتخلى عطفك يذهب لبره. وتذهب لغيرى وتقول لا للمسره. وتحرمنى منها وانا ابقى بره. مانا اصلى عواطفى حره. تحب تكره النهارده بكره من غير ماضره. ولاتبقاش دى قاسيه ولا هيش من طوب واكمنه مسمط ماتبقى حاسه بأى نظره ولاهى حاجه بشعه فى اى مره ولا هيش مضره ولا هى صلبه ماتعرف تحب فوق المكتوب على اى قلب. واهو يبقالنا رب علام الغيوب عالم بحالنا رب القلوب

